Van intentie naar impact
Publieksbereik
Het lezerspubliek wordt onderbenut. Er zit veel meer potentieel in de promotie van literatuur in het onderwijs én bij mensen die drempels ervaren om te lezen. Iemands leesniveau mag geen hindernis zijn om graag en veel te lezen. Hoe breng je een breder publiek in contact met boeken en literaire voorstellingen?
Hieronder geven we tips en verbeterpunten mee, die naar voren kwamen uit de focusgesprekken van merkstrategisch bureau Reputations.
CREËER MEER (H)ERKENNING VOOR DIVERSE AUTEURS EN VERHALEN
Streven naar een inclusievere literaire wereld kan alleen door meer erkenning te geven aan auteurs met verschillende achtergronden. Lezers, makers, organisaties en uitgeverijen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is, terwijl daar net de grootste meerwaarde ligt.
Actiepunten
Stimuleer directe contacten en ontmoetingen tussen auteurs en lezers.
Ga aan de slag met leesbevordering in het lager en secundair onderwijs.
Vergroot de kennis en het netwerk van organisatoren.